PO WER
Projekt „Eko-innowacje kluczem do konkurencyjności małych gospodarstw rolnych i zmniejszenia bezrobocia w regionie” będzie realizowany przez ZSCKR w Nakle Śląskim. Niemieckim Partnerem będzie ośrodek kształcenia zawodowego DEULA Nienburg. Niemcy są krajem przodującym
w technologiach w bezpieczeństwa i ochrony środowiska przyrodniczego, a ośrodek w Nienburgu specjalizuje się w kształceniu kadry rolniczej. Partner ten został wybrany także ze względu na to, że ma dobrą opinię i jest doświadczony w prowadzeniu staży i praktyk na szczeblu międzynarodowym, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych technologii w mechanizacji rolnictwa i ekologii
w produkcji roślinnej i zwierzęcej. Głównym czynnikiem, który zadecydował o wyborze tego partnera było to, że grupa nauczycieli kształcenia zawodowego, uczących w naszej szkole, niejednokrotnie uczestniczyła w projektach wymiany doświadczeń, które miały miejsce w DEULA Nienburg
i osobiście przekonali się o zaletach i możliwościach partnera. Grupą docelową będzie 18-osobowa grupa młodzieży, ucząca się w zawodzie technik rolnik wraz z opiekunami. Uczniowie ci mieszkają w rolniczej części Śląska i wywodzą się głównie z gospodarstw wiejskich o niewielkim areale.
W przyszłości, po ukończeniu szkoły, przejmą gospodarstwa swoich rodziców i staną przed koniecznością zmodernizowania ich, a zapewne też powiększenia. Dzięki temu projektowi zdobyte doświadczenie przełoży się na lepsze gospodarowanie. Przyszli rolnicy będą starali się, by były one jak najbardziej dochodowe i by były miejscem zatrudnienia dla innych pracowników z branży rolniczej, którzy nie posiadają własnych gospodarstw. Wdrożenie projektu pozwoli wyposażyć uczniów w umiejętności praktyczne, które są aktualnie preferowane na rynku pracy, a tym samym wzmocni pozycję szkoły na jako nowoczesnego ośrodka szkolącego specjalistów. W związku
z szybko następującymi przemianami w sektorze rolniczym oraz rozwojem współpracy międzynarodowej, wzrasta zapotrzebowanie na pracowników nadążających za nowościami
w dziedzinie techniki rolniczej, znającymi języki obce oraz posiadających umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych i współpracy w grupie. Dzięki realizacji projektu wzrośnie zainteresowanie szkołą, co przełoży się rekrutację i stanie się ona bardziej konkurencyjna na rynku pracy. Tematyka projektu odpowiada więc na potrzeby uczestników projektu, szkoły, rodziców uczniów, pracodawców i regionu.
Celami stażu są:
- nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi nowoczesnych urządzeń w ekologicznym chowie zwierząt,
- nabycie umiejętności obsługi i eksploatacji agregatów uprawowych zgodnie z ideą rolnictwa ekologicznego,
- nabycie umiejętności identyfikowania patogenów w uprawach ekologicznych,
- nabycie u umiejętności obsługi i eksploatacji nowoczesnych agregatów do siewu w rolnictwie ekologicznym,
- nabycie umiejętności użytkowania sprzętu do ochrony roślin, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony środowiska przyrodniczego i bhp,
- ocenienie zagrożenia plantacji ekologicznej oraz dobór metod i środków ochrony i pielęgnacji roślin,
- wdrożenie nowych standardów w ekologicznej produkcji poprzez konfekcjonowanie i dystrybucję wytworzonych produktów,
- udoskonalenie komunikacji w języku niemieckim oraz rozwijanie umiejętność posługiwania się specjalistycznym językiem zawodowym.
Uczestnicy tego stażu, a w efekcie przyszli absolwenci naszej szkoły, będą mieli olbrzymi wpływ na zmianę świadomości ekologicznej mieszkańców swoich miejscowości.
Młodzież w ramach realizacji projektu uzyska nowe doświadczenia zawodowe w zakresie: obsługi zootechnicznej zwierząt w warunkach niemieckich, ochrony roślin, obsługi nowoczesnego sprzętu rolniczego oraz pozna technologie produkcji zwierzęcej i roślinnej, uwzględniające zasady ochrony środowiska i BHP. Zajęcia stażowe młodzieży będą odbywać się pod stałym monitoringiem polskich opiekunów, którzy są nauczycielami przedmiotów zawodowych. Dni wolne i niektóre popołudnia zostaną przeznaczone na zapoznanie się z historią i kulturą regionu Dolnej Saksonii. Po ukończeniu stażu uczniowie otrzymają wystawione dokumenty Europass-Mobilty, certyfikat od organizacji przyjmującej i zaświadczenie ze szkoły o udziale w projekcie. Staż odbędzie się w od 4 -16 czerwca 2017 r.
ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW STAŻU
CYPR/LIMASSOL 2014
Developing competences of young landscape architects in modern Europe”
“Rozwijanie kompetencji młodych architektów krajobrazu w nowoczesnej Europie”
Osoby ubiegające się o miejsce w grupie wyjeżdżającej na staż na Cypr 2014 proszone są o wypełnienie formularzu aplikacyjnego pobranego w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej www.ckrnaklo.pl ( zakładka Projekty Unijne) i oddanie go w sekretariacie uczniowskim.
Kryteria naboru:
1) średnia ocen z ostatniego semestru: 1-3 pkt.
2) frekwencja na zajęciach w ostatnim semestrze: 1-3 pkt.
3) ocena z języka angielskiego: 1-5 pkt.
4) ocena z zachowania w ostatnim semestrze: 1-3 pkt.
5) ocena z praktyki zawodowej: 1-3 pkt.
6) średnia ocena z przedmiotów zawodowych w ostatnim semestrze 1-3 pkt.
7) udział w olimpiadach/ turniejach/ zawodach: 1-5 pkt w zależności od rangi.
8) sieroty lub półsieroty, młodzież z biednych rodzin i uczniowie niepełnosprawni: 1-5 pkt.
RAZEM DO ZDOBYCIA – 30pkt.
Komisja rekrutacyjna w składzie:
-
dyrektor szkoły – p. Sławomir Wawrzyniak
-
koordynator projektu- p. Ewa Michalik
-
nauczyciele przedmiotów zawodowych – p. Jadwiga Bujoczek, p. Beata Pyka
-
nauczyciel języka angielskiego – p. Danuta Sejnota
- psycholog szkolny- p. Karolina Mazur
dokona weryfikacji kandydatów, a następnie ogłosi listę zakwalifikowanych
do projektu oraz listę rezerwową.
Bliższych informacji udziela p. Ewa Michalik lub p. Małgorzata Dziewior.