Szkolny zespół promocji zdrowia
Szkolnym koordynatorem ds. promocji zdrowia jest psycholog szkolny, Karolina Mazur-Jankowiak oraz Agnieszka Klimaj.
Skład szkolnego zespołu ds. promocji zdrowia:
Ewa Lisiecka, Magdalena Gręda, Joanna Kocot-Zalewska, Ilona Lubos, Joanna Kazubińska, Michał Kojda, Rajnard Gacki
Ponadto zespół tworzą rodzice, uczniowie, pielęgniarka szkolna.
Zadania szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia w ZS CKR w Nakle Śląskim:
- Upowszechnianie koncepcji SzPZ w społeczności szkolnej.
- Pozyskiwanie uczestnictwa członków społeczności szkolnej i sojuszników wśród rodziców i w społeczności lokalnej oraz motywowanie ich do wspólnych działań.
- Inicjowanie, organizacja i koordynowanie prac związanych z dokonywaniem diagnozy, planowaniem działań, ich realizacją i ewaluacją wyników.
- Współudział w kształceniu pracowników szkoły w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
- Kierowanie pracą szkolnego zespołu promocji zdrowia.
- Prowadzenie dokumentacji działań szkoły w zakresie promocji zdrowia.
- Współdziałanie z koordynatorem wojewódzkiej/rejonowej sieci SzPZ.
- Rozwijanie własnych umiejętności osobistych i społecznych, w tym współdziałania z innymi ludźmi i kierowania wspólnie podjętymi działaniami.
Zadania i organizacja pracy szkolnego zespołu promocji zdrowia w ZS CKR w Nakle Śląskim:
- Wspieranie pracy szkolnego koordynatora i aktywny udział w:
– przeprowadzaniu diagnozy, planowaniu działań, ich realizacji i ewaluacji wyników,
– organizacji szkoleń w zakresie promocji zdrowia,
– prowadzeniu dokumentacji działań w zakresie promocji zdrowia i pracy szkolnego zespołu.
- Zespołowe podejmowanie decyzji.
- Ustalenie reguł pracy zespołu i zakresu zadań poszczególnych członków.
- Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych członków zespołu.
- Organizacja spotkań zespołu:
– cykliczność spotkań, z zapowiedzianym wcześniej tematem,
– zaplanowanie spotkań podsumowujących różne etapy pracy,
– praca metodą warsztatową, z aktywnym zaangażowaniem wszystkich uczestników (praca w małych grupach, wspólne poszukiwanie rozwiązań).